(Ak si tu prvý krát, znamená to, že tvoje predchádzajúce rozhodnutie bolo správne.)


 Gratulujem!

Dá sa prepokladať, že vieš čo robiť, dokonca, že vieš, ako to robiť, ale ešte hľadáš ďalšie informácie, aby si nemusel(a) "vymýšľať" už vymyslené a overené postupy. Jednoducho, chceš sa naučiť, čo funguje a čo nefunguje, aby si efektívne investoval(a) svoj čas a peniaze v prospech tvojho podnikania.

Takže v najbližších krokoch si prejdeme pár vecí, na ktoré musíš myslieť pred "zverejnením" svojho podnikania.

Cenotvorba (všeobecne)

Všetci chceme robiť, aby sme zarobili na seba a rozvíjali svoju firmu pre budúcnosť. Práve preto je cenotvorba veľmi dôležitá pre podnikanie a oplatí sa jej venovať dosť času a prepočtov.

Pravidlo č.1

V priebehu predaja je už veľmi ťažko upravovať ceny produktu, alebo služby smerom hore, preto ich zlé nastavenie na začiatok je veľkým problémom.

Pravidlo č.2

Vždy sa nájde niekto, kto vašu službu "skopíruje" a bude ju ponúkať lacnejšie. Neprístup na konkurenčný boj prostredníctvom znižovania ceny, pretože si znižuješ aj zisk a zisk je hlavným účelom podnikania.
Podnikanie je vždy za účelom zisku, to si pamätaj. Charita patrí od "občianské združenia".

Pravidlo č.3

Do ceny si zakalkulujte svoju prácu a prípadnú energiu, ale nezabudnite na ďalšie položky: odvody, dane, percento na rozvoj firmy, rizikový fond, splátky prípadných úverov a pod. 
Príklad: Ak za nejaký tovar potrebujete predať za 100,-€/ks, aby ste mali aj primeraný zisk, tak jeho cenu vždy nastavte v zmysle "akciovej ceny", ktorá na SK dobre funguje. To znamená 130,--€/ks a hneď na začiatok môžete použiť "akciovú cenu" 20% - 30% z dôvodu príchodu na trh. ;-)

Pravidlo č.4

Každý produkt za akúkoľvek cenu sa predať dá, ale predajná stratégia sa musí prispôsobiť danej cieľovej skupine.

Ďalšie veci k cenotvorbe nájdeš v materiáloch, o ktorých sa dočítaš v závere.

Ak chceš pokračovať, tak pokračuj ďalším rozhodnutím. Podnikanie je hra, ktorá ťa musí baviť, aj keď ťa občas bude hnevať.

Jedna ikona Ťa posunie ďalej a druha o trocha naspäť, ako to bude aj v podnikaní, ale ponechá ti šancu rozhodnúť sa znova a pokračovať ďalej k cieľu.


DRUHÝ krok na tvojej ceste k podnikaniu je výber správnej ikony.
(Zase rozhodnutie)

(Tu už je to zložitejšie. Presne ako v živote a podnikaní)


     krok uspech leftkrok uspech